Alice, a sikeres párizsi kommunikációs tanácsadó hazamegy Clunybe, ahol találkozik gyerekkori barátjával Jérémie-vel, aki katolikus pap lett. Jérémie lelki válságba kerül, mert napról napra szembesülnie kell azzal, hogy alig járnak templomba az emberek; alig egy tucat hívőnek prédikál. A meggyőződéses ateista Alice elhatározza, hogy segít neki, és saját módszereivel megvizsgálja a szentmise "marketingjét". Az ötlet azért vicces, mert ugyanazokat a kérdéseket teszi fel a papnak, mint amiket pl. egy mosogatógép-gyárosnak, de mintha rátapintana, mitől nem sikeres az ügy, és arra jut, hogy változtatni kell a "branden". Elkezdi olvasni a Bibliát és kutatásba kezd, egyházi személyiségeket éppúgy felkeres, mint például egy asztrofizikust, hogy kérdéseire választ kapjon, illetve más - keleti - filozófiákkal is megismerkedik A vállalkozást siker koronázza, a hívek özönleni kezdenek a templomba, ám Jeremie szembekerül egyházi feletteseivel._x000D_
_x000D_
Gounelle egy interjúban azt mondja, hogy Franciaország 200 éve szembefordult az egyházzal, s azóta teljesen elanyagiasodott, csak a siker hajhászása, a fogyasztás érdekli az embereket, s szükség lenne a megújulásra. _x000D_
Bár a szerző megközelítési módja néhol bizarrnak tűnik, de célja, hogy a lelki és szellemi értékek ismét a maguk helyére kerüljenek. Ezzel a megközelítési móddal lehet egyet érteni, vagy ezen gondolatok hatására a számunkra üdvözítő más utat járni.